tisdag 19 maj 2009

Uranus et Domina

Idag har jag köpt en ny tandborste och en rakhyvel, vars pris höll på att ta livet av mig (har aldrig köpt en rakhyvel ute i vanlig affär), och vars funktioner förbittrade mig då jag kom hem och såg att den var helt fancy-smancy och gick på batteri and the whole shebang
Notera; en rakhyvel, på batteri, inte en rakapparat
En hyvel
Hyvel
Jag ska här genast erkänna att jag är den som fortfarande inte förstått mig på mobilspel eller extrafunktioner på brödrostar
Jag behöver nog inte förklara hur jag känner för en batteridriven rakhyvel

Sedan har jag tagit tag i mitt liv och städat och diskat och bäddat om sängen och tagit mig i kragen i största allmänhet

För övrigt har maj blivit rena rama orgien i bloggande för min del, både på så vis att jag varit väldigt aktiv här, och på så vis att jag varit klart allvarligare, på något vis
Det är också anledningen till att bloggen nu heter sin adress; Semiramis Trädgård
Sedan ska man förstås inte låta lura sig - allt här är ändå bara på låtsas, en pose i Pardes, en alkemisk attityd, en masoreternas mask och en kabbalistisk karikatyr
Jag hoppas att den Ständige Läsaren noterat att Trädgården även är en Spegelsal
De enda sanna elementen här?
Svårt att säga, men det kan vara de slumpmässiga bilderna av stiliga pojkar
Och så förstås Vår Dam av Kameltån
Jag tycker att jag lite slalomartat lyckas undvika många av de värsta homofilklyschorna (även om det här med att vara ung judisk kille i Stockholm lär vara det bögigaste man kan vara, om man ska se till sexualstatistiken)
Det enda jag känner att jag verkligen, verkligen faller på är att jag faktiskt har Madonnas biografi i bokhyllan (bredvid Nietzsche) och att jag på allvar funderar på att köpa boken om Henne skriven av den där brodern
Visserligen är det kanske inte alla som sätter sig och tolkar Henne i något typ krazy-kabbalistiskt superstjärne-soteriologiskt ljus (ljusstråle ^^), men jag kommer inte ifrån att jag ibland stänger av Yann Tiersen, Karl Jenkins eller Joe Hisaishi eller någon av de andra kompositörerna jag lyssnar på just nu för att höra lite gammal hederlig "Like A Prayer"

Babylon rider vidare, jordens kungar fortsätter älska henne, och allt är precis som sig bör