tisdag 19 maj 2009

Soror et Induviae

Idag var jag med om något högst märkligt, och lätt omskakande
Bästa systern var i kungliga huvudstaden idag, och vi snurrade runt i jakt på leggings och kaffe
Hennes hår har blonderats och hon själv snart graduerats (från 9:an, detta bitterljuva skolår) och hennes jag accentuerats
Och jag tänker på vilken fin dam det blivit av henne ändå, och att hon har min djupaste storge

(Psst! Gå för all del in och beskåda hennes fotograferande)

Hursomhelst; vi for runt och fördes till slut till Weekday och jag upptäckte, då jag där (vissa ränder går aldrig ur) testade ett par CM-stuprör...
Att jag har 25 i midjemått

Såklart på det här popiga jag-klämmer-åt-dig-och-du-får-ta-fram-osthyveln-för-att-bli-av-med-mig-sättet
Men ändå; chock
Jag kanske ska se det som ett karmiskt plåster på såren efter de där 36:orna jag inte kom i på H&M förra året (vilket i ärlighetens namn dock var en större chock)
Nå, jag tar visst upp en mindre yta av universum än vad jag tänkt mig - ingen kan iaf kalla mig för köttslöseri; nej, här har Mater Materia tagit fram sitt snålare jag
I övrigt har jag varit och demonstrerat för en bekants rätt att inte kastas till den Röde Kungen, samt fått reda på hur mycket det i Stockholm kostar att "bli jude" (jag tänker inte ens nämna summan, av avsmak inför en annan kung; Mammon)
Och hunnit med att sjunga Tora på 7-Eleven