söndag 17 maj 2009

Shavua tov

äggsalladäggsalladäggsalladÄggsalladäggsalladäggsalladäggsallad
åt jag tidigare ikväll och det var trevligt och lite arameiska hann vi med också

Nu sitter jag här och luktar spenat och teriyaki och har nog just förverkat min böglicens för jag har inte så mycket som sneglat åt schlager det här året
Ska sanningen fram vet jag inte ens vilket land det hålls i, så jag kan inte ha varit så med förra året heller
Men mer än så då? Jo, nu förstår ni, måste jag berätta något så fint - igår hittade jag en alldeles fantastisk liten fic på Y!gallery - som inbegrep både 1800-talsforskare, steampunk, bläckfiskar, homofili och humanoider som lär ha dragits ur Lovecrafts näsa en dålig dag - och allt var relaterat till varandra!
Döm om min lycka när det viktorianska tentakelbumsandet kom igång några tusen meter under havsytan i Nautilus lillasyster
*smackar förnöjt*

Jag har ändå några ambitioner i mitt liv, något jag vill åstadkomma i denna köttets värld - den ena är att bringa fram det Krönta och Segrande barnets tidsålder, den andra att dränka allt i den Scharlakansröda kvinnans graal, den tredje att förstå något av Talmud och den fjärde att sprida bisarr (och sällan särskilt upphetsande) bögporr
Än så länge är det få saker som slår Kalle och Hobbe-slashen, måste jag säga
Eller Warhammer 40k-ficen om en Space Marine och en ork

Jag förbereder saker för resan och kluckar förnöjt
Min jewdar får rätt på t-tåget och en kort konversation på hebreiska tar vid
Och igår skrålade vi halsarna av oss inför de gamla seriösa utan att ens vara särskilt på lyset
Mer?
Jag försöker pilla ut spenat ur tänderna