tisdag 12 maj 2009

Nattligt samröre med di demoniske

Jag drömmer att det bor en demon i kattvinden och att den ligger i murket trä och ruttnar tillsammans med det och tar sig in i vännen på besök som ruttnar bort även hon, och kvar är bara något mörkt, tjutande, och kravlande, och ormande och jag hör surrandet av tusentals getingar och gulsvarta kroppar tränger fram ur gammalt trött trä och jag tänker:
"Det är de surrande och ylande"
Farfar vill kasta sig utför klippor och skrika vad hon tänker är den latinska beteckningen på Godzilla, och sedan letar jag efter ett ställe där jag får vara ifred och onanera ostört

Jag vaknar och måste slå ihjäl en geting som kommit in utan att fönstret ens stått öppet
Jag gör det med en volym av Zohar och tänker att jag borde exorcera rummet med rökelse och bistert luthersk bön
Inga demoner i mina förråd, tack