lördag 23 maj 2009

In Medias Res

I och med det här inlägget blir maj den månad under vilken hälften av den här bloggens inlägg skrivits
Lustigt hur mycket allvarligare det här blev än jag tänkt mig (framförallt maj, som varit ganska väsensskilt från de andra månaderna), men också hur mycket flummigare det blev
Det blir aldrig som man tänkt sig, är väl den ständiga läxan
Och på något sätt försöker jag nog ändå uttrycka mig själv här, kanske inte genom att skriva vilket smink jag precis köpt, eller genom att fläka ut mitt privatliv och lägga fram mina vänner till allmän beskådan
Men i eggen som uppstår när vinklarna pose och parodi möts framträder något som kan liknas vid sanning, och som hursomhelst kan liknas vid mig
Kanske står jag att finna här någonstans


Sedan blev jag under tågresan hem åter påmind om varför man bör hata Dalarna av hela sitt hjärta, av hela sin själ och av all sin kraft, och det kan sammanfattas i ordet: Borlänge
Jävla ärkebönder
De var primitiva redan i Cromagnonmänniskans ögon