onsdag 19 maj 2010

Dagens lektyr: Kjell Lekebys "Gustaviansk Mystik", Kader Abdollahs: "Het huis van de moskee" och Paracelsus "Magins arkedoxer" (vad är en arkedox? frågar jag mig)
Dagens insikt: Jag har äntligen börjat inse varför så många gossar påpekat att jag har rent minimala bröstvårtor - idag såg jag mig i spegeln och råkade jämföra med ett födelsemärke jag har i sidan
Födelsemärket vinner stort...
Dagens göra: Vaccinera mig mot negersjukor som kan tänkas drabba de tappra vita missionärer som ska bege sig till den mörka kontinenten, samt läsa holländska tills ögonen upplöses
Dagens stajl: bläckartad fläck på ena skinkan efter aggressivt färgade byxor - resten av outfiten kommer att bygga på den
Dagens gnosis: Vi är alla ett med Gudinnan... nu ska jag gå och sätta mig med min gode vän Paulo Coelho och skriva något som kommer att ge läsaren många djupa insikter - om läsaren råkar vara fjorton år gammal
Dagens snippa: Varför kan alla getingar på Lidingö inte bara samla sig i en stor hög nedanför min balkong och ligga där och sakta mala varandra till döds medan jag tittar på och njuter av utsikten över ett glas nypressad köttsaft?