lördag 21 augusti 2010

Egentligen har jag något av en policy mot att ha två filmer uppe på samma bloggsida, väl medveten om att det blir lite mycket - som att plantera två magnolior i samma rabatt, som min farfar trädgårdsmästaren en gång sade - men jag snubblade just över denna och känner mig nu tvungen att lägga upp den
Jag tror inte att min fascination för Madonna undgått någon
Nå, här har Babylons sköka äntligen fått sin dotter (till skillnad från de larviga spekulationerna om Britta Spjut... vem som helst kunde ju se att den raffiga rockragatan inte alls hånglade upp Britney utan sög själen - och karriären - ur henne, mitt på scen)
Hon är musikaliskt svagare än min Donna, men har å andra sidan lagt om möjligt ännu mer krut på det visuella
Detta är snygg performance, dames en heren, och det som fascinerar mig är att hon lyckats greppa det i håret och släpa det rakt in på mainstreamkulturens salonggolv och låtit det brisera:

Jag vill att ni noterar det skamlösa erotiserandet av manskroppen, och hur hon simulerar penetration mot hans anal - jag hoppas även att ingen missar kulsprutebröstvårtorna (och äntligen fick Vogue-bh:n sin dotter)
Lägg sedan de smutsgrå underkläderna på minnet (spännande, när det kommer från en så stylish dam) och mannen i nätstrumpbyxor
Madonna vet hur man utnyttjar manskroppar, smidiga eller brutna, bruna eller vita, enkla eller fetischerade, men jag undrar om inte Gaggan vrider upp temperaturen något, ändå
Jag kan inte analysera hennes videor på samma sätt som Mamma Donnas, men jag har skådat något mycket intressant idag
Det är dessutom intressant hur hon i andra videor vågar framställa sig själv som såväl invalid som vanställd och med spasmodiska nervkryckningar, samtidigt som hennes främsta kännetecken är überstil
Ja, och så finns ju videon där hon och Beyoncé är mördarflator i the Pussy Wagon från Kill Bill och kör Thelma & Louise-handslaget... jag säger ingenting men jag hoppas innerligt att ni förstår vad jag menar
Kom igen, titta nu - det är värt 8 minuter av din i övrigt värdelösa tid