tisdag 27 juli 2010

Nu är det bara dagar kvar ute på ön, sedan drivs den här haggan ut från Avalon
Nå, jag är beväpnad med både svärd och Graal och en hel massa andra gaeliska grunkor att slunga på närgångna riddare om det skulle behövas
Ytterligare ett hem ska nedmonteras, ytterligare ett tempel rivas (trots att den subnationella tempelrivardagen var för en vecka sedan) - jag funderar på att investera i ett tabernakel och ett par bärare för en billig penning
Jag tror att alla moment i mitt liv skulle underlättas av det
Men med tanke på väntande Nedransländerna kanske jag borde satsa på ett flytande tabernakel
Jag menar: Mose behövde väl inte oroa sig över livbåtar direkt
Men jag ska nog se till att ha en flotte till hands när floden kommer

Och apropå floden... min diskho ser ut som Nildeltat och har gurglat jord och vatten i över en vecka nu
Jag vågar inte gå nära den längre va men kanske att jag sätter upp en skylt med VARNING FÖR KROKODILFANSKAP
Världen är väldig, vattnet är vämjeligt, vildmarken väntar