tisdag 29 juni 2010

And I'm like, that's so abyssinful

Etiopien för mig är: mer läsk än de senaste två åren tillsammans
Mer befriade gaser än de senaste två åren tillsammans och då var ändå jag ko i mitt senaste liv det är sant helt sant
Mer lera i kalsongerna än jag någonsin fått obs har aldrig fått lera i kalsongerna tidigare obs
Mer jag-är-en-fattig-etiopilt-som-tittar-på-dig-med-utsträckta-tiggarfingrar än de senaste två veckorna tillsammans vänta nu de senaste två veckorna har jag ju sprizzat runt i l'Afrique och bara varit ett med den mörka kontinenten det var inget

Nu är jag hemma och ba Gudrun Sjödén och afrikansk dans och surdegsbröd och etiopisk afton med väninnorna men jag orkar inte baka injera och göra shirowot på riktigt äh vad fan de får nöja sig med pannkakor med köttfärssås
Nu vill jag dreja mina egna krukor och rosta mitt eget kaffe
Fast det var också bara skoj för i Etiopien tar de orostat kaffe ifrån dig vid bagagekontrollen och låter dig köpa det fem meter längre in på flygplatsen för fyrdybbla priset för då är du inte längre på etiopisk mark helt logiskt ta mig i örat

Drömmer om Ernst-Hugo Järegård men egentligen är det bara Haile Selassie jag vill ha han och ingen annan åh nu drar gaserna igång igen