onsdag 7 september 2011

I've dropped my paintbrush in the dirt
...
I just couldn't bring him back

Någon gång måste även jag få fundera på konsekvenserna av att lämna ros och lilja och rhododendron åt sitt öde, lägga mig ned och låta dem växa över mig, eller frysa till rimfrostnupna bruna knotor i annalkande höst
Det är mycket som tränger in nu, det blåser i trädgården och sommaren är snart över
Jag vet inte vart jag styr hän därefter

För ovanlighetens skull känner jag mig uttråkad, men i det även jagad och på spänn med spetsade öron - släpigt seg och stressad i inre omfamning
Jag försöker frigöra ouppfostrat humörs vilda svängningar men är inte dum nog att missa det uppenbara: huvudet barkar i en riktning jag inte vill

Ibland kräver jag mycket vatten i min själs jord,
Ibland kan jag gå länge över torrsprucken mark

Jag väntar på teshuva
På omvändelse
På svar