fredag 5 juni 2009

Pii tianta ababalond

"Jag är Styrkans dotter, och utnyttjad var timme sedan min ungdom
För se; jag är Förståelse och vetenskap dväljs i mig; och himlarna förtrycker mig

De lustar efter och begär mig med oändlig hunger; för ingen som är jordisk har omfamnat mig, för jag är skuggad med stjärnornas cirkel och är täckt med morgonens moln
Mina fötter är kvickare än vindarna, och mina händer är sötare än morgondaggen
Mina kläder är från begynnelsen, och min boning är i mig själv
Lejonet känner inte var jag går, och inte heller förstår markens djur mig
Jag är deflorerad, och ändå är jag jungfru; jag helgar och är inte helgad
Lycklig är han som omfamnar mig, för under nattens timme är jag ljuv, och under dagen full av njutning"
- Vision av Edward Kelley den 23 maj 1587

Det roligaste med min dator lär för övrigt vara det faktum att jag, varje gång jag ska in på sockerdricka, och skriver in "so" får upp "Troy Fucks Terrance - the buds start of with some friendly wrestling", ett klipp som jag tyvärr inte kommer ihåg och inte heller tagit mig för att kolla upp
Men jag trivs bra med att ha det där