söndag 15 februari 2009

För övrigt anser jag att... en tyst minut bör hållas över min oförmåga att få tillträde till Vår Fru av Kameltån då hon uppenbarar sig för mänskligheten
Jag kommer istället att se Nådens systrar, men kan väl tjänaren ställas bredvid mästarinnan?
Den scharlakansröda jungfrun (eller, hon som är som en jungfru) får vänta ett tag till, tycks det mig

Hell dig, segrande fru, Ester, du som säger:
Jag är deflorerad, och ändå är jag jungfru; jag helgar och är inte helgad
Lycklig är han som omfamnar mig, för under nattens timme är jag ljuv, och under dagen full av njutning
Mitt sällskap är en harmoni av många cymbaler och mina läppar ljuvare än hälsan själv
Jag är en sköka för sådana som utnyttjar mig, och en jungfru för de som inte känner mig
För se, jag är älskad av många, och jag är älskare till många, och så många som kommer till mig som de ska, har underhållning