söndag 26 april 2009

För övrigt

Anser jag att Kartago bör jämnas med marken
Men till dess lägger jag upp en text som får bevisa hur min vänskap tar sig uttryck (text jag mailade till qx-medlem av det äldre slaget då en vän gästade honom):

"Du människobarn, stå upp på dina fötter, så vill jag tala med dig! Ett barn är dig givet, en ung man av Göta ätt. Honom må man icke röra såsom man rör sin hustru, eller ligga hos såsom man ligger hos en kvinna, då göra man en styggelse och båda skola straffas med döden; blodskuld låder vid er
Med honom må man icke begå Sodoms synder – eljest skall min vrede bryta fram såsom en eld och brinna så, att ingen kan utsläcka den, för ditt onda väsendes skull, och en vind skall blåsa från norr och bringa samma fördärv över dig och ditt hus och dina slavar som bragtes över Edoms konungar
Vem du än är, du stora berg – inför vredens flammande ljungeld skall du bli till slät mark!
Tag dig i akt, du människobarn, och gå rättfärdighetens smala väg, på det att himlen icke måtte sluta sig för dig
Tag dig i akt

I övrigt; ha en fortsätt trevlig dag!
Kallisti"