torsdag 23 september 2010

Ska erkänna en annan liten quirk jag har, lite på samma tema som mitt intresse för Western - jag är sjukt intresserad av areografi
På min dator har jag sedan många år haft ett 38 sidor långt dokument om hur jag tänkte mig Mars skulle te sig om det terraformerades
Jag anser ju att vi befinner oss i den tråkigaste tidsåldern: vi har kartlagt nästan hela vår egen planets landyta, även om det finns områden vi i praktiken inte vet något om, men vi har inte kommit till den punkt att vi på allvar börjat utforska haven eller rymden
Fångade i svackan mellan två otroliga upptäckareror, med andra ord
Hursomhelst har någon annan bemödat sig med att skapa en bild av ett teraformerat Mars (även om jag misstänker en miss, nämligen den att Mars rost skulle leda till att planeten skulle te sig tämligen lila ut från rymden)
Nå, den röda planeten: