söndag 28 december 2008

Jag gjorde aldrig sådant här som femtonåring, så jag kompenserar nu, för att visa min mognadsnivå:

22.29 2008-12-23 skrev **********:
hej..
smal å fin du e....

01.00 2008-12-24 skrev Kallisti:
No’hoes... mitt ansikte må se så ut, men min mage bara sväller
Ibland går jag runt för mig själv hemma och petar in fingrar, eller ibland pinnar, i bullhullet och ser det bukta
Andra gånger ställer jag mig framför spegeln, knäpper händerna om det och tänker: ”åh, gravida kvinnor är så sexiga!” och guppar nöjt vidare
Ibland tänker jag: ”när jag nu ska ta bilder till qx för att folk ska tycka att jag är snygg och ragga på mig, ska jag komma ihåg att inte ta med mammamagen utan bara ansiktet”

Hej


12.57 2008-12-24 skrev **********:
Du ser så smal å fin ut..jätte snyggt ju..
vi kanske ska ta lite bilder på dig i min atelje...det vore kul..// ****


13.18 2008-12-24 skrev Kallisti:
Oh, nej, det vågar jag rakt inte
Du förstår; jag är så rädd för kamerablixtar
Min terapeut har gett mig en kamera att leka med för att jag ska vänja mig, men det gör jag aldrig, så jag tar bilder utan istället
Det är inte lika läskigt, för då frigör man inte någon ektoplasma
Dessutom kan man kasta om bokstäverna i ”Atelje” och få ”Lea Jet” och Lea är ju Rakels äldre syster som Jakob egentligen inte vill ha och det betyder att jag egentligen är oönskad
Och ”Jet” betyder ”stråle” och det är just det som är så obehagligt med kameror

13.33 2008-12-24 skrev **********:
Du fasnar ju på bild..lite konstigt är det ju...ler..
vore kul å se dig..få se din smala fina kropp...

13.43 2008-12-24 skrev Kallisti:
Klart jag fastnar
Men det känns metafysiskt fel
Lite som att en ond ande tränger in i en, om du vet hur det känns; man känner sig inte helt säker efter en blixt
Det finns dessutom för många omen som avråder mig
Min kropp är inte smal! Jag säger ju att magen putar ut
Det blir inte bättre av att jag har ett operationsärr under naveln så att magen delar sig över det; hela min buk ser ut som en pung
Jag vet inte hur många abdomina du beskådat i dina dagar, men vackrare lär du ha sett på en seniorligetant
Dessutom tycker jag ibland att jag hör en melodi från magområdet, om jag lägger båda händerna emot och gnuggar:
http://www.youtube.com/watch?v=dMZGAVQDbaM&feature=related
Det är Mongoliets nationalsång
Den tycker jag mycket om


13.47 2008-12-24 skrev **********:
Okey där ser man..


13.49 2008-12-24 skrev Kallisti:
Så är det
Därför tror jag inte att det är någon bra idé att fota mig, särskilt inte i en atelje
Jag skulle må så dåligt efteråt, och behöva ägna många dagar i renande bön
Däremot kan vi gärna träffas och räkna sill
Det är uppbyggligt och jag har gott om sill som måste räknas, kategoriseras, katalogiseras och allmänt kaotiseras


13.53 2008-12-24 skrev **********:
Jo det tycker jag vore trevligt..och se dig prata lite..


14.04 2008-12-24 skrev Kallisti:
Och räkna fiskar
”Ichtys”, heter det på grekiska, och kan ses som ett akronym för ”Iesous Christos Theou Hyios Soter” – Jesus Kristus, Guds Son, Frälsaren
Fast jag tror inte på Jesus

Och när jag är ute bland folk talar jag mest yiddish, så det blir svårt ibland


14.05 2008-12-24 skrev **********:
Det ska nog gå bra det..ler


14.50 2008-12-24 skrev Kallisti:
Nu, forstayin du yiddish? [förstår du då yiddish?]


15.00 2008-12-24 skrev **********:
LEERRR


15.08 2008-12-24 skrev Kallisti:
Gai cocknef am yam [stick och bajsa i havet]