torsdag 2 december 2010

När jag blir stor vill jag bli amerikan som knappt kan uttala mitt eget namn
Jag ska ställa mig inför holländarna invirad insmord insnärjd i flagga olja homos och ba "eek bayn Sebahstiyahn - eek how fun Aam-stehr-dam - eek proh-bear ditt tahl aoum teh learun mahr hett lockt neet zoh gewd" och så ska jag bara klä mig i rutiga kläder rutig skjorta till rutiga chinos med rutiga gubbskor och en rutig jacka och rutat collegeblock och så jag prata om John Adams utan att någon ska kunna höra vad jag säger
Försöker som (intellektuellt överlägsen) europé förstå vad som gått fel i huvudet på världens näst mest mångkulturella land när man efter månader i Amsterdam fortfarande inte klarar "van Gogh-testet" (om man säger "wan gog" eller "fann choch"), laat mij met rust jag har lite språktalang så sluta prata med mig nu så tänker jag framleva resten av min tid på ett moln av rimlig begåvning
Jag vill inte vara den som är den men du, amerikanska invandrare X, kommer aldrig lyckas lära dig nederländska! Maaa!

Plus att du borde göra dig av med dina fula rutiga kläder